11-05-2019 - Turon de Néouvielle des d'Orédon 1/2
11-05-2019 - Aneto, canal Estasen
12-05-2019

Sortim del refugi de la Glère (2153m) a les 7:15. Fa un dia fred i radiant. Ha regelat durant la nit, visca! Baixem amb els esquís a la ma (5 min), per un corriol fins al peu del llac de la Glerè on ens posem els esquís ja amb ganivetes. Com que hi ha gent creuant el llac per sobre, i ningú s'enfonsa (hehe), fem el mateix. Això no ho haguéssim fet ahir a la tarda, on es veia aigua per totes les vores.
Enfilem direcció al coll de l'Hourquette de Monicot, que veiem des del refugi. Gairebé hi ha neu continua, però hi han moltes opcions i en algun pas ens hem de descalçar per pocs metres. Amb ganivetes es progressa molt bé i ràpid amb la neu dura.
Un cop al coll de l'Hourquette de Monicot (2542m), baixem amb els esquís a la mà uns 30 metres sense neu, on ens posem els esquís. Els 2 primers viratges una mica drets, però després ja gaudim d'una meravellosa neu dura amb una capeta de neu primavera. Baixem fins a la cota 2270m (abans de Lac Nére) per terreny suau i divertit, gaudint d'una neu fantàstica. Posem pells/ganivetes un altre cop, i enfilem cap al Col de Madamete al principi fent punteria per la neu. Un cop abans d'arribar al coll de Madamete enfilem la pala del Pic de Madamete amb poca neu i molts rocs, neu dura i una mica dret. Algú de nosaltres puja a peu amb grampons i avui no és mala idea. Malgrat inicialment no ho sembla, hi ha neu fins al cim, Pic de Madamete (2657m). Bones vistes al que vam fer el dia abans.
Baixem amb esquís amb cura per la neu dura sense problemes. Enfilem de baixada el Col de Madamete (2500m) amb un flanqueig de neu primavera que aguanta. Un cop al coll, seguim baixant fins a un petit llac (2410m) amb la millor neu primavera del dia. Passat el llac, ens descalcem uns 3 cops, fent una gimcana entre neu i rocs. Creuem un rierol a peu, i ja ens calcem els esquís per anar planejant/remant fins al llac Aumar.
Veiem com la carretera està neta per una llevaneus fins a un punt on hi han 4 cotxes aparcats, que algú ens comenta que si hi ha multa (90€/cotxe) la pagaran entre tots (és una idea). Posem els esquís definitivament a la motxilla i baixem caminant per la carretera uns 45min fins al cotxe que tenim al llac d'Orédon.

Magnifica travessa de 2 dies. Encara queda neu!!

Queralt de Berga i Anna i Ernest de Sant Cugat.
(piulada d'anada "Turon de Néouvielle des d'Orédon 1/2", dissabte 11-05-2019

Des del refu. Hourquette de Monicot al centre esquerra de la imatge

Llac de la Glère

El refugi amb la línia del sol al centre

Coll de l'Hourquette de Monicot (2542m)

Des del Coll de l'Hourquette de Monicot (2542m)

Des del Coll de l'Hourquette de Monicot (2542m). La baixada.

Coll de l'Hourquette de Monicot (2542m). La baixada.

Pic de Madamete (2657m)

Néouvielle

Baixant del Pic de Madamete

Flanquejant cap al coll de Madamete

Creuant l'ultim riu gairebé al llac Aumar

Al llac Aumar

Carretera neta (però prohibida) fins aquí :-S

Caminant de baixada al Llac d'Oredon